Du kan opleve en eller flere af disse symptomer:
- State = Fejl
- Forbrug = 0 kW
- Grafer og diagrammer viser kun strøm fra elnet og solpaner.
- Driftstilstand = Ukendt eller lignende.
Årsager
Her er nogle mulige årsager:
- Fejl efter automatisk genstart af batteriet på grund af problemer eller en softwareopdatering.
- En fysisk fejl i batteriet.
- En softwarefejl.
- Internetforbindelsen er røget, for eksempel på grund af en serviceafbrydelse forårsaget af internetudbyderen.
Vigtigt: Hvis du bruger en trådløs repeater (wireless repeater), også kendt som en Wi-Fi extender, for at udvide rækkevidden af dit wi-fi, kan dette være den grundlæggende årsag til dit problem. Det skyldes, at signalet nemt forstyrres. Vi anbefaler på det kraftigste at bruge kabel til dit internet.
Løsning
Prøv at følge disse trin:
- Sluk din internetrouter.
- Slå automatsikringen på din solcelle-eltavle fra for at slukke for XOLTA-batteriet.
- Tænd internetrouteren og vent fem minutter.
- Slå automatsikringen til.
- Vent fem minutter og tjek så XOLTA-appen igen. Nu burde problemet være løst.
Bemærk: Hvis disse trin ikke løser problemet, så prøv igen. Hvis det stadig ikke virker efter tre forsøg, så kontakt venligst ServiceX support på support@servicex.dk eller ved at ringe +45 35 153 123, efterfulgt af 2.