VIGTIGT: Kun el-installatører udlært i at installere og bruge XOLTA's batterisystemer må udføre den eller de løsninger, som foreslås i artiklen. |
Du kan ikke længere se nogle målinger på dit batteri i XOLTA-appen, men metret viser stadig målinger.
Årsager
Der kan være forskellige årsager:
- MODBUS-printkortet er defekt.
- Der mangler forbindelse (lus) i EM271, EM340 eller EM540.
- Forbindelsen mellem metret og MODBUS-printkortet er ikke parsnoet.
- Der manger en jumper på MODBUS-printkortet i servicelugen på batteriet.
Løsninger
Du kan prøve følgende for at identificere eller løse problemet:
- Sørg for, at forbindelsen mellem metret og MODBUS-printkortet er parsnoet, og at der ikke er et par i hver terminal.
- Sørg for, at der er forbindelse (lus) på meteret mellem:
- Terminal 6 og 8 på EM271.
- Terminal 7 og 9 på EM340 eller EM540. På billedet nedenfor mangler lusen.
- Sørg for, at der er terminering på MODBUS-printkortet i batteriet. Det vil sige, at der skal være en jumper.
Vigtigt: Hvis der er flere batterier, gælder punkt 2 og 3 kun for det sidste batteri. - Hvis 1, 2 og 3 er i orden, så er MODBUS-printkortet muligvis defekt og bør udskiftes.
- Prøv eventuelt at løsne det hvide stik, som går ind i MODBUS-printkortet, en smule. Det hjælper ofte.
Note: Hvis disse trin ikke løser problemet, så kontakt venligst ServiceX support på support@servicex.dk eller ved at ringe +45 35 153 123, efterfulgt af 2.