Dit batteri står som offline i XOLTA-appen.
Årsager
Det ser ud til, at forbindelsen mellem dit batteri og internettet er blevet afbrudt. Det kan skyldes, at:
- Internettet er nede.
- Du har fået ny internet-router.
- Der er en fejl i din router.
- Der har været strømsvigt.
- Automatsikringen er slået fra.
Løsninger
For at løse problemet, kan du prøve følgende:
- Tjek dioderne i din router eller switch for at bekræfte, om der er internet. Dioden i routeren bør blinke eller lyse grønt. Hvis der ikke er internetforbindelse, så prøv at sætte internetkablet over i en anden port.
- Tjek, om automatsikringen er slået fra. Hvis den er slået fra, så slå den til, vent fem minutter og tjek så i appen, om batteriet stadig er offline.
-
Hvis trin 1 og 2 ikke hjalp, så prøv at slukke for batteriet:
- Hvis du har en sikkerhedsafbryder - typisk en lille grå boks ved siden af batteriet - så sluk for den. Den kan se ud som på billedet.
- Hvis du ikke har en sikkerhedsafbryder, så slå automatsikringen fra. Den sidder på den eltavle, der oftest bliver installeret sammen et XOLTA batteri.
- Hvis du har en sikkerhedsafbryder - typisk en lille grå boks ved siden af batteriet - så sluk for den. Den kan se ud som på billedet.
- Sluk for routeren ved stikkontakten. Vent i 10 minutter, og tænd så for routeren.
- Vent natten over, og tænd så for batteriet enten via sikkerhedsafbryderen eller automatsikringen.
- Vent i 15 minutter, log ind på app.xolta.com og tjek, om batteriet er online igen.
- Hvis batteriet stadig er offline, så lad batteriet være tændt og kontakt ServiceX support for at få hjælp.
Tip: Hvis du har ændret opsætningen af din router til at bruge en anden internetprotokol end DHCP, kan årsagen også ligge der. Routeren og batteriet kan ikke kommunikere, hvis ikke batteriet modtager en DHCP-adresse fra routeren.